17 april, 2008

Arkiv X - Do you want to believe?

Jag läste precis i DN att det kommer en ny långfilm baserad på den övernaturliga TV-serien "Arkiv X". Det ser jag verkligen fram emot! Jag köpte nyligen säsong ett på DVD och fick mängder av flashbacks från nittiotalet då jag sporadiskt följde serien.

Jag hade helt glömt bort hur söt den nördiga Fox Mulder, spelad av David Duchovny, var i början av serien. Jag minns att Dana Scully, spelad av Gillian Anderson, var en av mina stora förebilder på mellanstadiet. Jag och killarna i klassen brukade leka "Arkiv X" och då fick jag till min stora glädje alltid vara Scully.

Den nya långfilmen kommer troligtvis att heta "Arkiv X: I Want To Believe" och ha svensk premiär i augusti. Filmens handling är fortfarande hemlig, men seriens skapare Chris Carter säger att den kommer att passa både nya och gamla fans.

Foto: 20th Century Fox.