20 april, 2008

Bögkärlek i 2900 Happiness

Kärleken blomstrar i den danska dramaserien "2900 Happiness". Äntligen har söta Jens Erik, spelad av Pelle Hvenegaard, fått ihop det med Thomas, spelad av Martin Hestbæk. De är riktigt söta ihop och jag ser fram emot att få veta vad som händer med deras förhållande framöver.

Tråkigt nog har svenska TV3 slutat visa serien, men jag funderar på att börja köpa den på DVD från Danmark i stället. Det är ju ett utmärkt tillfälle att lära sig danska. Problemet är bara att det inte finns någon svensk text på utgåvorna.

Jag såg förresten säsongavslutningen i dag på TV3:s hemsida. Jag är fortfarande besviken över att de slutade visa serien på TV, det är ju så obekvämt att sitta vid datorn och titta. TV3 skyllde på att tittarnas ålder var för hög.

Så det är bara ungdomar som avgör om en serie får visas eller inte? Det är ju åldersdiskriminering. Jag vet för övrigt många ungdomar, förutom jag själv, som älskar serien. Jag tvivlar på att de köper in säsong två, vilket är riktigt synd med tanke på hur bra serien är. Men man kan i alla fall se hela första säsongen gratis på TV3:s hemsida.