24 april, 2008

Kompismagnet

I dag hände en kul grej på jobbet. En tjej, Ann-Sofie, kom förbi när jag och en kollega satt ute i trädgården. Hon berättade att hon studerar omvårdnad och ville göra ett studiebesök hos oss. Jag gav henne information. "Det är väl inte du som är Dennis?" frågade hon plötsligt. Det visade sig att hon är bästa vän med min kusin och att vi är avlägsna släktingar. Vi har dessutom träffats en gång tidigare på kusinens bröllop, vilket jag helt hade glömt.

Resten av hennes besök gick åt till att prata med mig om allt mellan himmel och jord. Vi kom direkt bra överens. Innan hon gick bytte vi e-postadress och mobilnummer för att hålla kontakten. Det roliga var att vi båda kände direkt att vi ville fortsätta prata med varandra. Hon var så sprallig och trevlig att jag hade ett stort leende på läpparna långt efter att hon hade gått.

Jag är översocial och har väldigt lätt för att få kontakt med nya människor. Jag kan knappt åka buss från Sandviken till Gävle utan att ha fått en ny vän vid resans slut.