19 oktober, 2010

Kärleken till musiken är viktigast

Jag har precis varit och postat en av mina CD-singlar till ett fan i Kanada. Det är alltid lika kul när man får sådana förfrågningar! När jag började göra musik var jag besatt av att bli "känd". Missförstå mig inte, jag har alltid älskat att sjunga, men min låga självkänsla gjorde att jag glömde bort varför jag gjorde det. Jag var ung och dum.

Att bli "känd", vad det nu innebär, är inte längre viktigt för mig. Jag älskar musikskapandet och vetskapen om att vissa där ute gillar det jag gör. Det är faktiskt det enda som betyder något. Jag lever ett mycket lugnare liv i dag, ett liv jag trivs mycket bättre med. Jag har mognat och är tryggare i mig själv.

Men oroa er inte, jag tänker fortsätta att spela in musik! Men i min egen takt och främst för min egen skull. Vad andra tycker spelar inte längre så stor roll för mig. Sedan är det förstås alltid en bonus om folk gillar det man gör! Men besattheten av att bli känd minskade ju mer jag tränade upp min självkänsla.