07 juli, 2004

Dags att skaffa sig ett liv

I dag fyller pappa fyrtiosex, så mormor och farmor är på besök. Det är alltid lika mysigt att träffa dem. Jag fick förresten nio DVD-filmer på posten i dag som jag hade beställt, så nu kommer jag inte behöva vara sysslolös den närmaste tiden. Jag har även varit med i den lokala nöjestidningen Nöjesmix som gjorde en intervju med mig.

Dennis: "Men dig vill jag inte slippa för allt smör i Småland. Inte allt smör i Blekinge heller."

Ibland kan jag vara rätt djup. Alla personer på Internet har ett liv på nätet där vi existerar för de personer vi chattar med och uttrycker oss för. Har ni även tänkt på att dessa personer även har egna liv i verkligheten där vi andra inte existerar? Ett liv där jag inte existerar?

Det är samma med personer jag möter ute på gatan. Alla har en egen historia att berätta, en egen film, och jag ingår inte i den. Visst är det läskigt när man tänker på det?

Det enda sättet att leva för evigt är att göra kreativa saker, att höras och synas så att man existerar i andras liv. Kanske skriva en bok, göra en film eller spela in en skiva. Eller bara vara en bra person. Det kanske är dags för mig att skaffa mig ett liv?