11 juli, 2004

Barnasinnet i behåll

Mormor har bott hos oss ett par dagar nu och det är alltid lika mysigt. Jag har tvingat henne att se på klassiska filmer med mig. Egentligen borde det kanske vara tvärt om, men icke. I fredags fick jag sju filmer på posten som jag hade beställt, jag får inte nog! I natt drömde jag förresten att jag målade mitt rum rosa. Är någon förvånad?

Madde: "Jag sitter och äter tårta med en hundraåring."
Mormor: "Tala om för henne att du ser på film med en sjuttioåring."
Madde: "Hon ser då inte ut som sjuttio i alla fall!"

Jag är för övrigt en rätt barnslig person. I går tittade jag på en "Teenage Mutant Ninja Turtles"-DVD. Snacka om nostalgi att återse min älskade barndomsidol April O'Neil igen. Jag fick förresten en lila T-shirt från min vän Lars häromdagen med texten "Sorry girls, I suck dick" på. Nu vet jag vad jag ska ha på Pride i år. Jag blev så glad för den!