03 juni, 2006

"Big electronic beat"

I onsdags var jag och träffade ett par låtskrivare och producenter som jag har börjat samarbeta med. Vi åkte till deras studio där jag fick sjunga in två nyskrivna låtar. Jag får inte avslöja så mycket ännu, men låtarna är dansanta. Soundet kommer att omarbetas, men den ena är just nu väldigt inspirerad av sjuttiotalsdisco. Jag ser fram emot att fortsätta arbeta med dem! Jag känner mig hemma i studion.

Jag har fått en ny vän också. Hon heter Pia och bor i Gävle. Vi började chatta på Lunarstorm och dagen innan skolavslutningen kom vi fram till att vi gick på samma skola. Så typiskt att man alltid är så sent ute. Men jag gick fram till henne och pratade på skolavslutningen och det klickade direkt.

Sommaren är här, även om vädret inte alltid är det bästa. Jag ska ta det lugnt i sommar. Det enda jobb jag har tackat ja till är en spelning i Norge. Sedan fyller jag ju år den 25 juni. Jag undrar hur jag ska fira i år. Förresten kommer min underbara vän Stalker-Anna hit i sommar. Det ser jag verkligen fram emot, vi ska ju se på "Solstollarna" och baka morotsmuffins.

Förresten släpper Pernilla Wahlgren äntligen ett nytt popalbum! Jag har ju haft demoversionerna av "Don't Say Goodbye" och "Crashed & Burned" sedan länge och de är verkligen underbara. Äntligen får alla ta del av dem. Nu väntar jag bara på att Lili & Susie och Ankie Bagger ska göra comeback. Det vore toppen!