12 juni, 2006

Studenten... igen?

I fredags var jag till stadsparken i Sandviken och firade att Linda och min nya vän Anders tog studenten. Jag var så stolt över dem. Gnäll-Anna och jag gjorde sällskap dit. Snacka om att de hade tur med vädret, jag nästan dog av värmeslag. När varje klass hade sjungit sin individuella studentsång letade jag och Anna upp Anders. Han var berusad och stressad, men blev glad för rosen från oss.

Därefter letade vi upp Linda som fick en kram och en ros. Anna gick hemåt och jag blev hembjuden till Lindas familj på studentfest. Medan Linda firade klart med sina klasskompisar genom att åka flak genom staden, åkte jag, Sandra P och Lindas pojkvän Stoffe hem till Lindas mamma och förberedde festen. Jag som är hopplös i köket fick hålla mig till att duka borden medan de andra tog sig an tårtorna.

Linda: "Jag är ond... och svettig."

När Linda dök upp började firandet tillsammans med en massa släktingar. Det bjöds på vin och jag blev snabbt berusad, som värsta Sue Ellen. Men det var riktigt trevligt. Dessutom ringde Henri och utbrast: "Jag har en glad nyhet! Det är nu vetenskapligt bevisat att sperma är bra mot rynkor. Det står i Aftonbladet." Tänka sig, vilken tur.

Henri till Dennis: "Du är så 'Dallas'. Klockan är inte ens fem och du är full."

På kvällen fick vi lift in till Sandviken där jag, Linda och Stoffe besökte en av Lindas klasskompisar i Björksätra. Jag var jättenervös för att de inte skulle gilla mig. Men när vi väl hittade dit, efter en lång omväg, kom ett par tjejer fram till mig och utbrast: "Åh, det är ju Bimbo Boy!" Då blev jag så glad att jag erbjöd mig att sminka dem med ansiktsglitter. En stund senare gick vi hem till Linda och min syster kom också förbi.

Stoffe: "Ingen vill väl ha bajs på snoppen?"

Det känns konstigt att det var tre år sedan jag tog studenten. Det är ju nästan så att man får åldersnoja när nästa generation tar över. Men jag antar att jag inte ska klaga, jag har ju många år kvar till pension. Jag hade i alla fall en helt underbar kväll och jag vill speciellt tacka Linda och Stoffe för alla skratt!