17 juni, 2006

Den rosa discobögen

I torsdags kom min nyfunna vän Pia till Sandviken. Vi köpte med sallad och satte oss i stadsparken. Till efterrätt blev det jordgubbar. Det var så mysigt! Pia fick syn på en stor hund som hon bestämt ville gosa med, så hon frågade matte om lov. Jag satt med ett leende på läpparna och hoppades att hunden inte skulle dregla på mina kläder.

Sedan gick vi hem till mig och fikade. Jag tvingade Pia att titta på "Home And Away" med mig. Jag hoppas att jag inte har skrämt bort henne nu. Synd bara att vi lärde känna varandra sista dagen i skolan. Tänk så roligt vi kunde ha haft om vi hade träffats i början av läsåret. Vi kommer nog att ha minst lika kul framöver!

Dennis: "Jag är mig själv och har alltid varit det. Det var inte så att jag vaknade en dag, insåg att jag var bög och tänkte att jag måste börja lyssna på disco och gilla rosa."

Jag vann nyligen en auktion på Tradera om Modestys album "Pieces Of Modesty" från 1989 på CD. Han som sålde den skickade den i fredags, så jag hoppas den kommer på måndag eller tisdag. Då kommer jag att digga synthpop hela dagen. Inte för att det blir så annorlunda mot för alla andra dagar, men ändå.

Och med risk för att bli tjatig så måste jag säga att jag längtar till min födelsedag! Känner mig nästan som ett litet barn bland paket och champagne. I augusti bär det sedan av till Norge där jag ska uppträda. Jag gillar Norge, det är vackert där. Och så verkar invånarna vara så snälla.