13 juni, 2007

La musica

Vilket fint väder vi har fått! Det är härligt med sol även om det är lite för varmt i min smak. Man lyser liksom upp inombords bara av att det är ljust och fint. Jag spenderar dagarna med att shoppa, umgås med vänner, skriva på mina böcker, skriva nya låtar, se på DVD och lyssna på musik.

Jag har fått lite outgivna remixar av några producentvänner, bland annat en helt ny dancemix av Eurovision Song Contest-vinnaren "Molitva" med Marija Šerifović, samt en cool italodiscomix av Veronas "La Musica". Disco är livet.

På tal om musik så fick jag ett glädjerus när jag fick höra att Spice Girls ska göra comeback! Enligt flera olika källor har Victoria Beckham gått ut och berättat om planerna. Hon säger att Spice Girls just nu är i studion och spelar in nya låtar som ska finnas med på en kommande samlingsskiva. Det sägs också att gruppen ska ut på turné. Jag hoppas, hoppas, hoppas att ryktet är sant. Världen behöver lite mer girlpowerpop.