01 juni, 2007

"Hurrah hurrah apocalypse"

Vissa älskar musikprogrammet iTunes och andra hatar det. Jag tillhör den första kategorin. Jag tycker att iTunes, till skillnad från Windows Media Player, är väldigt snyggt och lätt att använda. Dessutom är det enkelt att göra egna spellistor. Jag har till exempel gjort listor från 1980 fram till 2007 med låtar som släpptes som singlar respektive år. Då kan man låtsas att det till exempel är 1987 igen. Jag är så lättroad.

På tal om musik. Ända sedan Eurovision Song Contest har folk frågat mig om det var jag som sjöng Danmarks bidrag "Drama Queen", vilket är rätt komiskt eftersom vi inte är speciellt lika varandra. Men nej, det är inte jag som sjunger den utan en dragqueen vid namn DQ. Min singel "Drama Queen" släpptes ett år tidigare och är en helt annan låt än DQ:s. Så nu vet ni det.