06 juni, 2007

Såpoperor från åttiotalet

Jag älskar när TV-serier ges ut på DVD. Jag är helt galen i såpoperor och samlar på serier som "Dallas", "Melrose Place", "Beverly Hills, 90210", "Dynastin" och "Herrskap Och Tjänstefolk". Nu i veckan såg jag klart de första säsongerna av "Fame" och "Knots Landing". Snacka om åttiotalsnostalgi! Jag minns att jag alltid såg på "Fame" när det gick på TV3 i början av nittiotalet. Det var dagens höjdpunkt att följa de coola ungdomarna på School Of Performing Arts i New York.

"Knots Landing" är en spinoff på "Dallas" där man får följa Bobby och J.R. Ewings bror Gary och hans fru Val i Kalifornien. De bor i slutet av en återvändsgata och tampas med sina egna, samt grannarnas problem. Visste ni förresten att de är "Dallas"-karaktären Lucys föräldrar?

På TV följer jag "Ugly Betty" och "Desperate Housewives" slaviskt och kommer även att köpa dessa serier på DVD när de väl släpps. Det är oslagbart med serier som blandar humor med drama. Är du ett fan av "Desperate Housewives" så kan jag rekommendera "Knots Landing". Det handlar också om hemmafruar. Dessutom medverkade Nicollette Sheridan, mer känd som Edie Britt, där också mellan 1986 och 1993.

Vilka TV-serier är dina favoriter och vilka av dem köper du på DVD?