04 juni, 2007

Talang 2007

I fredags såg jag finalen av "Talang 2007". Vinnare blev buktalaren Zillah och hennes docka Totte. De var värdiga vinnare. De var så söta tillsammans och hela numret var proffsigt framfört. Ge dem ett eget barnprogram, vet jag. Jag är glad att inte Skånske Elias vann. Visst, det är charmigt med en liten unge som sjunger på skånska, men jag tycker inte att charm räcker för att bli artist.

Dragshowgruppen Diamond Dogs var ingen höjdare heller. Jag gillar After Dark, men övrigt dragshow tycker jag ofta blir tråkig och ytlig tyvärr. Mimmi Sandén sjöng rätt bra men behöver nog låta rösten mogna lite till innan hon satsar på en sångkarriär. Rösten är lite för skrikig nu.

Sammanfattningsvis måste jag säga att hela "Talang 2007" har haft låg kvalité. Och då menar jag inte alla framträdanden utan själva produktionen. Under finalen i fredags saboterade kameramännen genom att inte filma finalen på magikern Julien Dauphins nummer. Dessutom råkade programledaren Peppe Eng vända lappen i kuvertet fel och visa tittarna vem vinnaren var innan han hunnit läsa upp det. Bättre lycka nästa gång, TV4.