10 juli, 2006

Alltid lika dramatiskt

Nu har jag kommit i gång med skrivandet och det känns så skönt. Självbiografin växer sakta men säkert fram. Ni anar inte vilka minnen som dyker upp när man rotar i det förflutna. Jag garanterar underhållande läsning med värre intriger än i "Dallas".

Förra veckan var jag kattvakt åt Lindas tre katter medan hon var bortrest. Oj, vilket jobb. De fäller hår och luktar illa. De är ju söta också men det är inte värt allt jobb, speciellt med tanke på hur pedant jag är. Jag kommer nog aldrig att skaffa husdjur. Om det inte är en igelkott förstås.

Undrar ni hur det gick med killen som stal min krönika? Han fick en varning av Lunarstorm. Det hela hade kunnat undvikas om personen i fråga hade tagit bort krönikan direkt jag sa åt honom i stället för att påstå att jag i min tur hade stulit den. Det komiska är att han skickade sin lillebror på mig. Brodern kallade mig "äcklig bög" och sa att han skulle döda mig. Han ringde även upp mig och skrek i luren. Han blev tack och lov spärrad från Lunarstorm på grund av mordhotet.

Det är sorgligt att folk tror att de är skyddade bakom en datorskärm och att de inte kan polisanmälas för brott de begår där. Allt man gör kan faktiskt spåras.