04 september, 2007

Dans och personlig utveckling

Inte för att jag är speciellt dansintresserad, men Eurovision Dance Contest som visades på TV4 i lördags var ett riktigt fiasko. Jag tyckte att "Let's Dance" var rörigt när det gick men det här var hundra gånger värre. De svenska kommentatorerna Tony Irving och David Hellenius pratade sönder hela programmet. Man hörde nästan inget av intervjuerna med deltagarna, programledarnas skämt eller poängutdelningen. Det värsta var att de pratade sönder ett helt nummer för paret som dansade innan Sveriges par. Hela stämningen förstördes. Fy skäms, TV4!

Nu till ett bättre TV-program. "Nyberg & Törnblom" hade premiär i går på TV3. Jag jobbar rätt mycket på att förbättra min egen självkänsla och därför föll jag direkt för programmet. Programledaren Renée Nyberg försöker tillsammans med Mia Törnblom, vägledare inom personlig utveckling, att hjälpa folk med låg självkänsla att förbättra sin situation. Bäst av allt är att man som tittare får en massa bra tips. Programmet går varje måndag 21.00 på TV3.