24 september, 2007

Disco och plastpop

Hurra! Jag är helt lyrisk. Mina stora idoler Lili & Susie återförenas den 27 oktober för ett uppträdande på gayklubben Wonk i Malmö, De coola discosystrarna Päivärinta ska sjunga några av sina kändaste låtar. Jag har ju älskat deras musiken sedan jag var liten och har genom åren lyckats samla på mig duons album på CD. Tyvärr har jag inte möjlighet att åka till Malmö på spelningen men jag är lika glad ändå för detta kanske leder till att de börjar spela in låtar tillsammans igen.

Och när vi ändå är inne på plastpop kan jag tala om att Britney Spears nya album släpps den 14 november i Sverige. Det ryktas att albumet ska heta "Piece Of Me" och kommer att innehålla låtar producerade av svenskarna bakom Britneys hit "Toxic" från 2004. Jag har hört några av låtarna som eventuellt kommer att vara med på albumet och "Everybody", som samplar Eurythmics, är helt underbar! Den kommer att ta världen med storm.

Foto: Calle Bengtsson, 1985.