18 september, 2007

Oanträffbar?

Har ni tänkt på att vi förväntas vara anträffbara hela tiden? Många blir upprörda om man inte har mobilen påslagen dygnet runt eller om det tar ett par dagar för en att besvara ett mejl. Jag tycker att det är irriterande. Var och en ansvarar för sin egen hälsa och om man känner sig stressad av att hela tiden vara anträffbar så måste man kunna få ta en paus från ibland.

Jag gör mitt bästa för att inte stressa, så därför har jag blivit sämre på att svara i telefon. Jag försöker i stället höra av mig via SMS och mejl eftersom det vore nonchalant att inte alls tala om var jag håller hus. På det viset försvinner lite av pressen och jag kan svara i min egen takt.

Jag är inte heller lika aktiv på nätet som förr. Visst, jag är inloggad rätt ofta, men jag försöker då koncentrera mig på att blogga eller att svara på mejl från mina närmaste vänner. Jag älskar dock att få mejl från alla möjliga personer, så sluta inte skriva till mig. Men snälla, bli inte sur om det tar tid att få svar. Jag har ju ett liv utanför nätet, tro det eller ej.