27 september, 2007

"What are you looking at?"

Jag är helt slut! Min kompis Mr. M var här i helgen och i måndags städade vi hela mitt rum. Vi höll på hela dagen vilket främst beror på att jag har så många CD-skivor. Nu ser det ut som ett helt annat rum, vilket känns så skönt. Tack för hjälpen, vännen!

I dag var jag förresten hem till min bästis Immanuel och tittade på hans nya lägenhet. Den är jättefin, speciellt vardagsrummet. Jag är så glad att han bor i Sandviken nu så att vi kan ses lite oftare. Det känns tryggt att ha honom några gator bort.

Dennis i badkaret: "Gud, vad jag blev sugen på leverpastej!"

Och så tänkte jag skriva lite mer om TV. Jag är helt fast i "Idol 2007". Mina favoriter är Marie Picasso, Patrizia Helander och Mattias Andréasson. De har fantastiska sångröster och kan gå hur långt som helst. Och jag vill berömma Carolina Gynning. Hon är rätt flamsig och långt ifrån perfekt som programledare, men hon är sig själv och man blir glad av att se henne. Grymt underhållande!

Som avslutning vill jag tipsa om Madonnas glamourösa dancelåt "Vogue" från 1990. Den har liksom allt! Jag blir helt galen av den. Bäst av allt är när hon i sticket rabblar upp en massa gamla filmstjärnors namn, däribland några av mina största idoler. "Strike a pose, there's nothing to it." Här nedanför kan ni se videon till låten: