10 november, 2007

Gammal på unga dar

Tiden går fort när man har roligt. Jag har blivit ruskigt intresserad av att se nyhetesprogram. Jag har även börjat följa samhällsprogram som "Uppdrag Granskning", "Insider" och "Kalla Fakta". Det roligaste är när Robert Aschberg – med en kamera i högsta hugg – springer efter folk och försöker konfrontera "skurkarna". Börjar jag bli gammal?

Kanske kan jag dämpa min åldersnoja med att jag faktiskt också tittar på program som "Melrose Place", "Idol 2007" och "Ugly Betty". Häromdagen slog jag förresten på TV4 och såg att de har börjat visa "Dawson's Creek" i repris. Det var en av mina favoritserier när jag gick på högstadiet. Jag var så kär i homosexuella Jack. Det slog mig dock att det snart är tio år sedan serien började visas. Det är inte klokt. Det känns ju som i går.