25 november, 2007

Heja Marie Picasso!

Vad ska man säga om fredagens veckofinal i "Idol 2007"? Jag är väldigt glad över att Marie Picasso gick vidare. Hon är den ultimata popstjärnan med sin starka röst och ödmjuka attityd. Jag skulle lätt köpa en skiva med henne. Marie måste vinna hela tävlingen för hon är den enda som är artist till hundra procent.

Åker hon ut nästa vecka så är tävlingen ett skämt eftersom ingen av dem andra kan mäta sig med Marie. Se till att rösta på henne nu på fredag! Jag är förvånad över att Andreas Sjöberg fortfarande är kvar i tävlingen. Inte för att jag är ett fan av Daniel som åkte ut i fredags, men han är trots allt bättre än Andreas. Visst, Andreas sjunger bra, men han är rätt tråkig som artist.

Amanda Jenssen fick också en chans till i tävlingen och det ska bli kul att följa hennes karriär. Hon har sjungit ganska falskt vid ett par tillfällen, men hon är en stjärna och jag tror att hon skulle kunna gå långt. Förhoppningsvis blir hennes röst starkare med tiden. Amanda, har du funderat på att börja sjunga electropop? Det skulle passa din röst och image perfekt.

Foto: Daniel Ohlsson, TV4