27 november, 2007

La Camilla - Temper

Så var det dags för ännu ett inlägg om mitt skivsamlande. Minns ni den coola La Camilla som var frontfigur i nittiotalsgruppen Army Of Lovers? 1996 spelade hon in ett helt popalbum vid namn "Temper" som tyvärr aldrig gavs ut mer än som promoalbum.

Men för någon dag sedan hörde en av låtskrivarna av sig till mig efter att ha sett min hemsida om La Camilla. Han erbjöd sig att skicka promoalbumet till mig. Jag har ju letat efter albumet i flera år så jag blev förstås överlycklig.

Låtskrivaren berättade att de har planer på att så småningom släppa albumet officiellt. Nu sitter jag med digipackomslaget i handen och njuter av de sköna låtarna. Det känns som en dröm!

Låtlista till "Temper":

1. I'm Not In The Mood For Lovers
2. Liar
3. J B Baby
4. Free Your Mind
5. The Witch In Me
6. U.S. People
7. Queen Bitch Day
8. Tango Life
9. Caballeros
10. Silencio
11. Dissidents
12. Twin Souls
13. I'm Not In The Mood For Lovers (Single Edit)