29 november, 2007

Snö och eurodisco

Det är snöstorm i Sandvike vilket är äldigt mysigt så länge man håller sig inomhus. Enligt tidningarna kommer snön tyvärr inte att ligga kvar speciellt länge. Jag hoppas att vi får en vit jul i alla fall. I går var jag, mamma och Diana hem till mormor och satte upp julgranen. Det blev så fint. Vi hittade dessutom ett par hemvideofilmer från 1991 där man bland annat kunde se mig klädd i en pastellfärgad Super Mario-tröja. Morfar var också med på filmen. Det var härligt att se honom igen. Visst är det fascinerande att man kan se personer som har varit döda i flera år på film? Teknikens under.

Förresten, i dag fick jag en glad överraskning när jag läste en ny intervju med min talsidol Ankie Bagger. Hon ska uppträda i Västerås på lördag och i intervjun avslöjade hon att hon har spelat in nya låtar skrivna av bland andra Susie Päivärinta. Jag hoppas förstås på en comeback, det vore fantastiskt. Tills dess får jag njuta av hennes gamla hits. Jag rekommenderar verkligen hennes båda album. Svensk eurodisco och pop från åttio- och nittiotalet, inklusive singlarna "Where Were You Last Night" och "People Say It's In The Air".