23 augusti, 2009

Sarah Brightman - The Paradise Collection

Jag älskar att göra egna blandskivor åt mina idoler och fantisera ihop album som vore kul att se utgivna någon gång i framtiden. Denna gång har turen kommit till den fantastiska Sarah Brightman, kvinnan med den magiska rösten. För många är Sarah mest känd från musikalen "Phantom Of The Opera" men hon har gjort så otroligt mycket annat genom åren!

Jag kallar min önskeskiva "The Paradise Collection" och den innehåller några av mina favoritlåtar med Sarah. Jag är i vanliga fall inget fan av opera men jag bara älskar hennes musik. Det bästa är att Sarah blandar opera med pop, en oslagbar kombination. Har du inte hört Sarah Brightman innan så tycker jag att du ska införskaffa låtarna nedan.

Låtlista till "The Paradise Collection":

1. On The Nile
2. My Imagination
3. Scarborough Fair
4. Gothica
5. Fleurs Du Mal
6. So Many Things
7. Harem
8. A Question Of Honour (Radio Edit)
9. A Whiter Shade Of Pale
10. It's A Beautiful Day
11. Eden
12. Here With Me
13. Captain Nemo
14. Deliver Me
15. Symphony
16. What A Wonderful World
17. Scéne D'Amour
18. Who Wants To Live Forever
19. Beautiful
20. Moon River
21. Time To Say Goodbye (Sarah's Intimate Version)
22. I Lost My Heart To A Starship Trooper

Foto: Simon Fowler.