22 augusti, 2009

Städar skivsamlingen

Nu har jag äntligen tagit tag i städningen av min gigantiska skivsamling! Jag har försökt göra det flera gånger tidigare men aldrig orkat avsluta det. Förr så kunde jag köpa en skiva bara för att jag gillade en eller två låtar på den, nästan tvångsmässigt, och sedan låg den i ett hörn och samlade damm. Dumt, jag vet. Men nu ska de säljas till närmaste secondhandbutik! Jag kommer dock självklart att spara mina största idolers skivor, speciellt alla rariteter från 80-talet.

Jag kommer från och med nu att bara köpa skivor jag verkligen vill ha! Sedan så har jag ju börjat köpa mycket downloadmusik via iTunes så jag har inte längre samma behov av fysiska skivor som tar en massa plats. Jag har redan fått ihop massor av skivor som ska bort. Det känns så skönt! Jag har även hittat mycket som jag inte ens kom ihåg att jag hade.

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com