22 februari, 2010

Recension: Flirting With Forty (2008)

Förra veckan såg jag den amerikanska dramakomedin "Flirting With Forty" på TV. Den verklighetsbaserade filmen hade premiär 2008 och handlar om tvåbarnsmamman Jackie Laurens (Heather Locklear) vars liv mest består av stress, irritation över exmakens nya flickvän och oro inför att fylla fyrtio.

Men Jackies liv får en oväntad vändning efter att hon får en resa till Hawaii i fyrtioårspresent och träffar den tjugo år yngre surfaren Kyle Hamilton (Robert Buckley). Plötsligt är Jackie kär och lyckligare än någonsin. Problemet är bara det att avståndet mellan dem samt vännernas åsikter om åldersskillnaden ställer till det.

Jag är i vanliga fall inte speciellt förtjust i romantiska komedier, men jag lockades till att se filmen tack vare min idol Heather Locklears medverkan. Jag tycker dessutom att det är intressant med filmer om kvinnor som har yngre pojkvänner, något som än i dag är väldigt tabubelagt, medan det för män är helt okej att ha yngre flickvänner.

Visst, jag hade troligtvis aldrig sett filmen om det inte vore för Locklear. Men jag är glad att jag gjorde det. "Flirting With Forty" är långt ifrån ett mästerverk, men det är en söt och mysig film som får en på bra humör, vilket är ett bra betyg enligt mig. Det är förresten svårt att hålla ögonen borta från hunkiga "One Tree Hill"-stjärnan Robert Buckley.

En kul grej är förresten att Locklears "Melrose Place"-kollega Vanessa Williams också medverkar i filmen som Jackies bästa vän. Locklear är lika bra som alltid i rollen som Jackie, och även om hennes kollegor kanske inte är några Oscarsvinnare så lyfter de filmen.

Jag kommer garanterat att köpa "Flirting With Forty" på DVD och drömma mig bort till Hawaii många gånger om.



Spana gärna in mina övriga recensioner.