25 februari, 2010

Pernilla Wahlgren i Melodifestivalen

På lördag gör den underbara sångerskan Pernilla Wahlgren comeback i Melodifestivalen med låten "Jag Vill Om Du Vågar". Jag är ju ett stort fan av Pernilla, även om jag föredrar hennes lite tuffare 80-talspop framför de renodlade schlagerlåtarna. Men jag har tjuvlyssnat på "Jag Vill Om Du Vågar" och det låter lovande. Det är en trallvänlig och söt poplåt med ett modernt sound.

Om ni också gillar Pernilla Wahlgren så kan jag varmt rekommendera hennes album "Attractive" (1986), "Pure Dynamite" (1987), "Flashback" (1989) och "I Myself And Me" (1992). De innehåller en mängd underbara poplåtar influerade av Stock Aitken Waterman och annan toppenmusik!

Här kan ni se en rolig liten video som Pernilla publicerade på sin blogg i dag:



Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com