13 februari, 2010

Melodifestivalen 2010 - Deltävling 2

Här hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalen. Nummer ett är bäst och nummer åtta är sämst, enligt min smak. Jag har dessutom skrivit ner en kort recension av varje låt. Tyvärr så var detta en av de sämsta deltävlingarna genom tiderna. Jag tyckte bara om två låtar, så det var svårt att placera de övriga på min lista.

1. Hanna Lindblad - Manipulated: Det här är precis den typ av musik jag gillar, clubdoftande dancemusik. "Manipulated" är en toppenlåt och Hanna var grym på scenen! Tyvärr så röstade svenska folket inte på dancemusik denna vecka heller.

2. Eric Saade - Manboy: Sockersöta Eric Saade är inte att leka med. "Manboy", eller "Manwhore" som jag kallar den, är en riktigt bra poplåt med ett modernt sound. Erics framträdande var dessutom riktigt hett.

3. Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart: Det här är en rätt gullig låt, men inget som jag kommer att lyssna på igen.

4. Pauline - Sucker For Love: Söta Pauline har en riktigt stark och unik sångröst. Tyvärr så tycker jag inte alls om den här typen av musik, den är så tråkig på något vis.

5. Andreas Johnson - We Can Work It Out: Andres sjunger ju bra och så, men hans musik intresserar mig inte det minsta. Den är grå och platt.

6. Anna Maria Espinosa - Innan Alla Ljusen Brunnit Ut: Den här låten tog mig tillbaka till Melodifestivalen i slutet av 90-talet då alla skulle göra trista ballader. "Innan Alla Ljusen Brunnit Ut" doftar dansband. Anna Maria sjunger bra i alla fall.

7. Highlights & MiSt - Come And Get Me Now: Jag hoppas att alla dansbandsfans kan förlåta mig, men jag blir så arg på den här typen av musik, jag klarar helt enkelt inte av sliskig dansbandspop. Usch!

8. Andra Generationen & Dogge - Hippare Hoppare: Jag tycker att Dogge Doggelito är väldigt charmig, men jag klarar inte av hans musik. Jag får bara ont i huvudet av detta. Sorry, Dogge!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com