02 september, 2010

Skum telefonförsäljare

I går fick vi ett skumt telefonsamtal från ett dolt nummer. Mannen presenterade sig och sa att han arbetar ideellt tillsammans med folk världen över. Han avslöjade dock inte vilket företag han representerade, vilket alltid gör mig misstänksam.

"Finns det någon regering som är villig att göra något åt alla naturkatastrofer i världen?" frågade mannen. Jag försökte avbryta honom för att fråga vilka han ringde åt, men det brydde han sig inte i, utan fortsatte att mala på. Det hela blev allt flummigare.

När jag till slut fick en syl i vädret sa jag att vi inte är intresserade av telefonsamtal från dem och lade på luren. Vi är med i NIX så telefonförsäljare och liknande får inte ringa till oss, men det verkar inte gälla politisk propaganda. Dessutom blir jag förbannad när de inte berättar direkt vilka de representerar.

Har någon annan råkat ut för liknande "telefonförsäljare"? Det vore intressant att veta vilket företag/parti han tänkt göra reklam för.