07 september, 2010

"You want what? A girl like me?"

I dag har jag haft besök av min underbara vän Maria N. Vi lärde känna varandra på skrivarlinjen och har hållit kontakten sedan dess. Vi tog en promenad och hamnade till slut på stenmuren utanför Sandvikens kyrka, där vi satt och pratade en lång stund. Sedan gick vi hem till mig och fikade på mitt kontor, det vill säga balkongen.

Jag ska hälsa på Maria i Gävle någon dag framöver. Det ser jag verkligen fram emot. Våra samtal gör mig alltid så glad och jag saknade henne så fort hon åkt.

Jag har förresten fastnat för låten "That Makes It" med det blonda bombnedslaget Jayne Mansfield, som ni kan höra här nedanför. Den är så underbart trashy! Jag är speciellt förtjust i det sexiga pratet i introt. Lyssna och njut av denna klassiska filmgudinna.