18 februari, 2006

Goldeneye

Jag måste erkänna att jag är förtjust i James Bond-filmerna. De har liksom något speciellt som inte riktigt går att förklara. Jag tror att det är alla vackra och exotiska miljöer tillsammans med de coola "Bondbrudarna". I natt drömde jag att jag såg "Goldeneye" tillsammans med Diana. Jag blev så inspirerad att jag slog på den filmen direkt jag vaknade.

Jag är ju galen i Izabella Scorupco så det är alltid lika kul att se henne i den filmen. Förutom henne är Britt Ekland, Maud Adams, Denise Richards och Tanya Roberts några av mina favoriter bland Bondbrudarna.

Musiken är också något som är bra med James Bond. Några av de bästa är "For Your Eyes Only" med Sheena Easton, "The Man With The Golden Gun" med Lulu, "Tomorrow Never Dies" med Sheryl Crow, "A View To A Kill" med Duran Duran och givetvis "Die Another Day" med Madonna.