25 februari, 2006

Varning för barn

I onsdags följde jag med en klasskompis till en småskola i Sandviken för att hälsa på hennes släkting. Släktingen, som går i sjätteklass, hade blivit mobbad av en annan tjej och mådde rätt dåligt. Så min kompis ville att vi skulle gå dit för att visa vårt stöd. När vi kom fram fick vi sitta på nedervåningen och vänta. Där nere höll tredjeklassarna till.

Jag och min kompis började diskutera hur annorlunda barn är i dag jämfört med hur vi var i deras ålder. Ni kan inte ana vilka fula ord barnen kallade varandra under den lilla tid vi var där. En av dem kallade till och med sin fröken för "jävla kärringjävel". Som tur var vågade hon säga ifrån på skarpen. Jag kunde inte låta bli att tänka på min vän Stalker-Anna som arbetar med barn. En stor eloge till henne och alla som står ut.

Min väns släkting blev i alla fall jätteglad över att vi dök upp. Jag och klasskompisen insåg dock att vi nog börjar bli gamla när vi använder oss av uttryck som "Dagens ungdomar visar ingen respekt" och "På vår tid var 'dum' det värsta man kunde kalla någon för."

Citat av Henri: "Min dator är helt knäpp."
Dennis: "Det är säkert den där röntgengrejen."
Henri: "Jag har inte gått igenom någon jävla röntgen."
Dennis: "Joho, på flygplatsen!"
Henri: "Men jag åkte tåg."
Dennis: "Ja, men… de kanske har röntgengrejer på tågen i Ryssland, vad vet jag?"

Jag vill avsluta med att tacka alla som har röstat på mig på radiokanalen Playdios topplista. "Drama Queen (Pink Club Mix)" ligger nu tvåa, vilket känns så kul! Om ni vill kan ni nu förhandsboka min singel "Drama Queen" på CDON. Den släpps den 1 mars. Sök bara efter Bimbo Boy på CDON.