07 februari, 2006

"I've seen it on your face"

Oj, så trött jag är. Jag ligger just nu i sängen och skriver. Det har varit en händelserik dag. Först så åkte jag till skolan där jag, Johanna och Gnäll-Anna skrev på vårt radiomanus. Sedan gick jag in till Gävle centrum där jag träffade min nyfunna vän Veronica. Vi träffades förra veckan vid en busshållplats. Hon frågade om vägen till Sandviken och jag sa att jag kunde visa henne. Så hon satte sig bredvid mig på bussen och när vi kom fram hade vi bytt e-postadresser. Tur att man är social. Dagen avslutades med poetry slam på skolan där Gnäll-Anna kom tvåa. Grattis gumman!

Anna S: "Det behövs mer fett i kändisvärlden."

I helgen var min kära vän Henri på besök och vi hade lika kul som alltid! Första dagen följde han med på möte med mitt distributionsbolag och sedan såg vi på skräckfilm. Det är ett under att han kunde somna efteråt. Dagen därpå var vi på restaurang tillsammans med mamma, Diana, morbror Toni och hans fru. Sedan tvingade vi varandra att se musikvideor med våra idoler.

Kvällen avslutades traditionsenligt med "Reuter & Skoog" på DVD. Snacka om hysteriskt. "Jag-har-målat-båtar-och-industrier-i-tjugo-år-och-nu-ska-jag-omplaceras-jag-tål-inte-färgen-jag-får-liksom-ont-i-huvudet." Henri åkte hem på söndagen vilket kändes tomt. Jag kommer att sakna honom när han åker tillbaka till Ryssland.

Nu har jag har bestämt mig för att åka till USA och gå på releasepartyt för musikvideon. Vi kommer även att sälja singeln där, vilket kan öppna upp nya dörrar. Jag är som vanligt nervös för att resa, men det löser sig nog så snart jag har kommit på planet. Det ska bli roligt att få träffa alla som har jobbat med musikvideon, de verkar vara supertrevliga.