12 februari, 2006

Tillbaka till Jämtland

Just nu sitter jag och skriver dagbok på tåget från Järpen. Tåget är fullt av skidåkare och alla hyllor belamrade av skidväskor. Jag får alltså trängas med mitt bagage, men jag är rätt glad ändå för det har varit en underbar helg. Jag åkte upp i fredags och möttes på stationen av min älskade pojkvän Mr. C och hans härliga mamma Maggan. Vi åkte hem till dem där vi åt tacos tillsammans med C:s bror med flickvän.

Lite senare dök C:s kompis Jana upp och alla såg "Mördande Legender" på DVD som jag hade tagit med mig. Sedan lyssnade vi på intervjun med mig på Gayradion där de också premiärspelade "Drama Queen". Det var så härligt att få somna bredvid Mr. C igen den natten. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom.

Shirley Clamp: "Nästa låt är tillägnad er alla. Jag är så glad för att ni finns. Ni köper ju mina skivor."

I går, lördag, åkte hela gänget till Åre för att se på Rix FM-turnén. Åh, så vackert det är i Åre! Husen är så snygga och moderna, riktigt lyxiga faktiskt. Vi såg artister som Shirley Clamp, Melanie C, Anders Johansson, Da Buzz, Velvet, Niklas Wahlgren och min nya favorit September. Shirley var grymt duktig och hade humor också även om September var bäst med sina tuffa låtar och dansnummer.

Vi träffade flera av C:s vänner. Jana hoppade, skrek och vinkade för att få uppmärksamhet av artisterna. Efter showen fixade Maggan autografer åt oss innan vi begav oss till en pizzeria och åt kvällsmat. Väl hemma såg vi "Motorsågsmassakern", originalet, på DVD. Snacka om galen film, men jag hade varnat dem innan.

I dag vaknade vi runt lunch och sedan åt vi pastasallad tillsammans med Maggan och hennes pojkvän. Efter maten skyndade vi in i bilen och körde ner till Järpens tågstation. Jag och C tog farväl och jag gick på tåget. Det är alltid lika jobbigt att åka ifrån honom, men vi ses ju när jag ska ha mitt releaseparty. Förresten fick jag en alla hjärtans dag-present av C precis innan jag gick på tåget. Jag blev så rörd! Han verkade gilla presenten han fick av mig också. Den ska vaka över honom när jag inte är där.

Så nu sitter jag alltså här på tåget och skriver på min bärbara dator. När mamma körde mig till tåget i fredags kom vi på att jag hade glömt min mobil hemma. Snacka om panik. Jag fick dock låna mammas. Vågar knappt tänka på hur många SMS och missade samtal som väntar. Det har dock varit skönt att inte ha den egna mobilen med mig. Jag har helt kunnat koppla bort allt som har med skola och jobb att göra. Nu väntar dock en ny vecka med förberedelser. Jag hoppas kunna hålla den färdiga singeln i handen om en vecka eller så. Det ska bli spännande!

Förresten, alla borde köpa Bananaramas album "Drama", Septembers "In Orbit" och Madonnas "Confessions On A Dance Floor". Helt klart de bästa skivorna just nu!