02 februari, 2006

Drama på sjukhus

I morse gick jag upp redan klockan sex för att åka till Gävle sjukhus. Jag kom in på röntgenavdelningen där jag fick ta på mig fula sjukhuskläder. Sedan visades jag in till en stor, konstig maskin som såg rätt läskig ut. Sköterskan frågade mig vilken musik jag ville lyssna på och som tur var hade de Agnetha Fältskogs senaste album, så valet var rätt självklart. Jag fick lägga mig på en bår av något slag som sedan hissades in i en stor tunnel. Det hela var rätt obehagligt med tanke på hur trångt det var där inne.

Efter ungefär tjugo minuter var det hela över och jag fick komma ut igen. Kan ni tänka er rubrikerna? "Dennis i drama på sjukhus." Tur att jag hade Agnetha Fältskog som stöd. Efteråt åt jag och mamma en underbar frukost på sjukhusets restaurang innan hon körde mig till skolan. Nu sitter jag i datorsalen och väntar på att få börja lektionen klockan ett.

Vad händer annars? Jag är rätt nervös inför min singellansering, fast på ett positivt sätt förstås. Om någon vecka är singeln färdig och pappa vill att jag ska åka till USA på releasefesten för min musikvideo. Det känns roligt samtidigt som jag är nervös för själva resan. Jag hoppas att jag blir frisk i alla fall, så att jag kan njuta till fullo. Häromdagen kollade jag in hemsidan för killen som jobbar med radiopromotion åt mig och till min stora glädje såg jag att han även marknadsför mina idoler Madonna och Bananarama. Inte illa!

I går köpte jag den nya ABBA-boxen "The Complete Studio Recordings" som innehåller alla ABBA:s studioalbum, musikvideor och svåråtkomliga låtar. Jag hade i och för sig redan alla album, men jag kunde inte motstå denna läckerbit. Mest sugen var jag på alla bonusspår. Förutom ABBA har jag mest lyssnat på Pernilla Wahlgrens "Attractive" denna vecka. Jag får inte nog. "Du Gör Mig Galen" och "Faces In The Crowd" är helt fantastiska, för att inte tala om remixen av den senare.

Som avslutning vill jag hälsa till alla mina underbara vänner som har stöttat mig den senaste veckan. Jag vill skicka en puss till Mr. C också. Snart kommer jag upp till dig igen. Då ska du få se på kärlek minsann!