21 december, 2006

Britt Dahlén och C.C. Catch

Jag är så glad! Jag vann en auktion på Tradera i förrgår om Britt Dahléns album "Touch" på CD. Det blev riktigt stressat där ett tag men jag vann till slut. Det låter kanske fånigt men jag var alldeles uppspelt efteråt och hjärtat slog snabbt. Skivan är från 1988 och väldigt svår att få tag på.

Albumet betyder mycket för mig och jag har letat efter den på CD ända sedan jag började lyssna på åttiotalsmusik. För er som inte vet vem Britt Dahlén är så kan jag berätta att hon blev känd i TV-serien "Solstollarna" och för singlar som "Midnight Dancing" och "Try Me". Hon var dessutom rätt stor i Japan.

En annan underbar artist som jag nyligen har börjat lyssna på är den tyska discostjärnan C.C. Catch. Jag köpte hennes nya samlingsskiva som även innehåller en DVD med alla musikvideor. Hårspray, speglar, neonfärger,champagneglas, synth och åttiotalsmode. Kan det bli bättre? Kolla upp dessa sångfåglar om ni får chansen.

Puss och kram!