31 oktober, 2009

Musikproducent sökes, sångare finnes

Jag har legat rätt lågt med min musikkarriär det senaste året, jag har haft fullt upp med så mycket annat. Men nu är jag på väg tillbaka! Jag söker även fler personer att samarbeta med. Jag är främst intresserad av professionella musikproducenter som har möjlighet att skapa ett modernt, men samtidigt 80-talsinfluerat, sound. Jag föredrar att skriva mina egna texter men kan också sjunga andras så länge jag känner att jag kan stå för dem.

Jag känner också att jag vill göra lite annan musik än tidigare. Jag är inte så intresserad av att göra schlagerdisco längre. Jag vill göra tuff discopop med influenser av genres som electropop, dance, house, synthpop och italodisco. Klubbmusik känns faktiskt mer jag! Min stora musikaliska förebild är Kylie Minogue vars sköna electropop är helt rätt i tiden, samtidigt som den har ett 80-talsdoftande retrosound.

Är du intresserad? Skicka gärna ett mail till fans@bimboboy.com så får vi prata ihop oss!



Här kan ni höra ett litet exempel på vad jag har gjort tidigare. Jag gillar "Drama Queen" men den ligger också på gränsen till schlager, med tonartshöjning och allt. Jag känner som sagt att jag vill göra något tuffare!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com