26 oktober, 2009

Swedish 80's Pop

I dag gjorde jag en egen blandskiva som jag kallar för "Swedish 80's Pop". Den innehåller några av de bästa svenska pop- och discolåtarna från 80-talet, i alla fall enligt min smak. Det vore kul om en sådan skiva gavs ut på riktigt. Dessa låtar är ett måste för alla 80-talsälskare! Ni som var med på 80-talet, får ni en flashback av denna samling? Och nej, jag har inte laddat ner låtarna, jag har dem alla på CD redan.

Låtlistan till min önskeskiva "Swedish 80's Pop":

1. ABBA - Under Attack
2. Lili & Susie - Oh Mama
3. Style - Run For Your Life
4. Annie Anner - Night In The City
5. Pernilla Wahlgren - I Need Your Love
6. Ankie Bagger - Where Were You Last Night
7. Paul Rein - Lady-O
8. Carola - The Runaway
9. Troll - Jimmy Dean
10. Grace - Ingen Kan Älska Som Vi
11. Sound Of Music - One More Lonely Night
12. Army Of Lovers - When The Night Is Cold
13. Britt Dahlén - Midnight Dancing
14. So What - I Was Lucky
15. +1 - Nevermore
16. Trance Dance - Don't Say Go
17. Agnetha Fältskog - Can't Shake Loose
18. Lustans Lakejer - Diamanter Är En Flickas Bästa Vän
19. Lisa Nilsson - How Could I Live Without You
20. Secret Service - Flash In The Night
21. Lena Philipsson - Standing In My Rain
22. Tone Norum & Tommy Nilsson - Allt Som Jag Känner

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com