21 oktober, 2009

Sverigedemokraterna är farliga

Jag bloggar sällan om politik men i dag gör jag ett undantag. Ingen kan ha undgått debatten kring Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkessons debattartikel i Aftonbladet. Förutom en mängd faktafel så är det största problemet att Jimmie drar en hel folkgrupp över en kam. Jag tycker att Sverigedemokraterna är farliga med sin sjuka människosyn, och man ser tydligt en skrämmande likhet med det judarna utsattes för under andra världskriget.

Jag säger inte att Sveriges invandringspolitik är perfekt i dag, men man löser absolut inget med hat! Jag kommer aldrig någonsin att ha förståelse för personer som drar en hel folkgrupp över en kam! Jag är homosexuell och kanske är vi nästa folkgrupp att pekas ut som syndabockar för alla problem i landet? Vilka kommer sedan? Finlandssvenskar? Skåningar?

Endast rädda människor utan empati röstar på Sverigedemokraterna. Tänk vad fin världen skulle vara om vi alla kunde respektera varandra istället.



Några tankar kring artikeln framförd av komikern Soran Ismail.

Bimbo Boy
www.bimboboy.com