11 oktober, 2009

Stephen Gately från Boyzone avliden

Popsångaren Stephen Gately, känd från pojkbandet Boyzone, avled i går. Han blev trettiotre år gammal. Det känns så sorgligt, speciellt med tanke på hur ung han var! Jag var aldrig något fan av Boyzones musik då de begav sig, men jag minns att jag hade en tonårsförälskelse i Stephen, som jag tyckte var sötast och sjöng bäst i bandet. Jag gillade även hans soloalbum "New Beginning" från 2000.

Jag minns att jag kände mig stolt när Stephen kom ut som homosexuell 1999 och han var faktiskt ett stöd för mig när jag själv kom ut ur garderoben. Jag kan rekommendera Stephens soloalbum som enligt mig består av bättre musik än den han gjorde tillsammans med Boyzone. Jag hoppas att hans musik kommer att leva kvar för evigt.

Vila i frid, Stephen!

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com