10 januari, 2010

Gestrike Antikvariat

Häromdagen var jag till Gestrike Antikvariat i Sandviken en sista gång innan butiken stänger. Det kändes sorgligt på något vis. Jag har handlat där sedan jag var barn. Ägaren Tommy Örtberg startade butiken 1988 och redan då var jag stamkund där. På den tiden brukade jag alltid gå dit när jag övernattade hos mormor och så köpte hon serietidningar med Scooby-Doo åt mig. Under 90-talet övergick jag till Turtles och Nintendo-Magasinet.

Sommaren 2000 började jag lyssna på 80-talsmusik och Gestrike Anktikvariat blev min skattkammare. Jag köpte massor av vinyl- och CD-skivor med 80-talsartister som Samantha Fox, Lili & Susie, Kim Wilde och Sabrina, till otroligt låga priser. Tänk vad tiden går fort! Jag vill med detta blogginlägg göra lite reklam för butiken, samt tacka Tommy för den här tiden. Gästrike Antikvariat har varit en stor del av min uppväxt.

Tommy kommer att fortsätta försäljningen genom torghandel i Sandviken och via sin hemsida, som framöver kommer att uppdateras med fler varor. Förutom skivor och serietidningar har han även mängder av svåråtkomliga böcker, DVD-filmer och TV-spel.



Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com