23 januari, 2010

Stjärnorna På Slottet - Trettio år senare

Jag gillar SVT:s program "Stjärnorna På Slottet". Jag tycker att det är väldigt mysigt och jag älskar att lära känna kändisar på djupet. Man får alltid en helt annan bild av de medverkande än den som har målats upp av dem i media. Men nu undrar jag, förutsatt att programmet fortfarande finns då, hur skulle "Stjärnorna På Slottet" se ut om trettio år?

I dag ligger så mycket fokus på dokusåpadeltagare, modebloggare och andra B-kändisar att mycket annat kommer i skymundan. Om trettio år ser vi kanske Kissie, Katrin Zytomierska, Anna Anka eller Färjan-Håkan tala ut om sitt liv i rampljuset. Låter det inte tragiskt på något vis? Jag önskar att media kunde fokusera lite mer på offentliga personer med talang istället för folk som är kända för att ha knullat i TV eller mobbat folk i en blogg.

Nej, jag tycker inte att "Stjärnorna På Slottet" räknas som en dokusåpa. Och nej, jag är inte avundsjuk på B-kändisarna. Jag är bara så trött på all ytlighet. Jag är inte förtjust i alla som deltar i "Stjärnorna På Slottet" heller, men jag tycker i alla fall att de har åstadkommit mer än vissa dokusåpadeltagare.

Vad tycker ni?

Bimbo Boy
http://www.bimboboy.com