23 januari, 2010

Stjärnorna På Slottet - Trettio år senare

Jag gillar SVT:s program "Stjärnorna På Slottet". Man får alltid en helt annan bild av de medverkande än den som har målats upp i media. Men nu undrar jag, förutsatt att programmet fortfarande finns då, hur skulle "Stjärnorna På Slottet" se ut om trettio år?

I dag ligger mycket fokus på dokusåpadeltagare, modebloggare och andra B-kändisar. Om trettio år ser vi kanske Kissie, Katrin Zytomierska, Anna Anka eller Färjan-Håkan tala ut om sitt liv i rampljuset. Låter det inte tragiskt? Jag önskar att media kunde fokusera mer på offentliga personer med talang i stället för folk som är kända för att ha knullat i TV eller mobbat folk i sin blogg.

Nej, jag tycker inte att "Stjärnorna På Slottet" räknas som en dokusåpa. Och nej, jag är inte avundsjuk på B-kändisarna. Jag är bara så trött på all ytlighet. Jag är inte ett fan av precis alla i "Stjärnorna På Slottet" heller, men jag tycker att de har åstadkommit mer än dokusåpadeltagare.

Vad tycker ni?