30 januari, 2010

Raderat mitt konto på Qruiser

I dag har jag raderat mina konton på en mängd communityn som jag ändå aldrig använde. Det blev bara ett stressmoment i slutändan. Bland annat så har jag försvunnit från Qruiser, Sveriges största HBT-community, och nu känner jag mig faktiskt väldigt lättad. De senaste åren har Qruiser bara varit ångestladdat för mig.

Det har mest berott på den otrevliga attityd som finns bland många av medlemmarna. Jag kan inte riktigt indentifiera mig med den del av "gayvärlden" som lever för att vara elak mot andra människor. Det är så främmande för mig. Som jag skrev i ett gammalt blogginlägg är det sorgligt nog "inne" att vara ytlig och bitchig som bög.

Men detta ämne har jag skrivit en hel del om förr så jag tänker inte bli tjatig. Jag är ingen ängel, jag har också gjort dumma saker i jakt på bekräftelse. Men jag har lärt av mina misstag och har aldrig medvetet varit elak mot en annan människa. I dag känner jag mig mer trygg i mig själv och jag behöver inte längre söka bekräftelse på communityn som Qruiser.

Det är dock viktigt att komma ihåg att inte dra alla över en kam, bara för att vissa människor i en viss folkgrupp beter sig illa. Det finns en mängd underbara människor där ute, oavsett läggning, som inte behöver trycka ner andra för att må bra, och de är guld värda!