09 februari, 2011

Lyxkryssning

Jag har satt upp ett mål. Någon gång så ska jag skämma bort mig själv med en lyxkryssning. Jag har ju alltid varit fascinerad av fartyg, så det vore kul att åka på en riktigt lång kryssning. Kanske till Karibien?

Jag funderar faktiskt på att resa ensam. Jag ska bara ligga på däck, i skuggan, och läsa, skriva, lyssna på musik och njuta av utsikten hela dagarna. På kvällarna ska jag mingla i baren och lära känna en massa nytt folk ombord.

Jag har inte alls svårt för att få kontakt med nya människor, så att resa ensam skulle vara ett riktigt äventyr! Det var faktiskt den vackra Bette Davis-filmen "Now, Voyager" som inspirerade mig till att vilja åka ensam.

Vad tror ni om Oasis Of The Seas eller Allure Of The Seas? De är ju världens största kryssningsfartyg. Det känns lockande!