22 februari, 2011

Mitt Hollywood

Jag blir äcklad av alla desperata B-kändisar och så kallade Hollywoodfruar. Det är tråkigt att folk förknippar Hollywood med dem. Dokusåpor och ytliga modebloggare är inte Hollywood för mig. Inte Anna Anka och Heidi Montag heller.

Hollywood för mig är klassiska filmstjärnor från trettio- till femtiotalet. Marilyn Monroe, Rita Hayworth, Lana Turner och Audrey Hepburn stod för glamouren. Ingrid Bergman och Greta Garbo stod för känslan. Joan Crawford och Bette Davis stod för dramatiken, medan Mae West stod för feminismen.

De gamla stjärnorna var inga helgon, tvärtom. Men de hade mystik, stil och talang, något som många av dagens så kallade stjärnor helt saknar. Kalla mig gärna gammalmodig och pretentiös, men jag föredrar mitt Hollywood.

Följ mig på Facebook, Twitter, Instagram och YouTube för ännu fler inlägg ur mitt liv. Du hittar även mer information om mig på DennisAlexis.com.