05 februari, 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 1

Här nedan hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens första deltävling. Till skillnad från tidigare år så har jag försökt vara så kortfattad som möjligt om varje bidrag. Kom ihåg att smaken är som baken!

1. Jenny Silver - Something In Your Eyes: Jag älskar denna ABBA-doftande låt! Den är catchy och elektronisk, vilket är en bra kombination. Sången satt den också!

2. Dilba - Try Again: Förväntade mig en trist 90-talsballad, men låten är bättre än väntat. Jag gillar ju electropop. Fast sånginsatsen var så där, väntar på studioversionen.

3. Danny - In The Club: Stark sånginsats, snyggt nummer och en modern dancepoplåt. Detta skulle verkligen gå hem i Europa!

4. Rasmus Viberg - Social Butterfly: Stark sånginsats och smågullig, Alexander Rybak-doftande låt. Men den är lite för anonym.

5. Le Kid - Oh My God: När jag såg scenkläderna så hoppades jag på en härlig electrolåt, men istället bjöds det på en klämkäck Motowndänga. En stor besvikelse.

6. Pernilla Andersson - Desperados: Söta Pernilla sjöng väldigt bra. Låten är charmig på något vis, men lite för trist och akustisk för min smak.

7. Jonas Matsson - On My Own: Söt kille, men låten är platt som en pannkaka. Det händer liksom ingenting.

8. Swingfly Feat. Christoffer Hiding - Me And My Drum: Kul att återse söta Christoffer Hiding från "Idol", men låten är inte alls något för mig. Hiphop är trist.

Aktuella artiklar: Aftonbladet, DN, GD, Aftonbladet, SvD, Expressen, Aftonbladet, SvD, DN, AB, Aftonbladet, Expressen.