12 februari, 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 2

Här nedan hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens andra deltävling. Till skillnad från tidigare år så har jag försökt vara så kortfattad som möjligt om varje bidrag. Kom ihåg att smaken är som baken.

1. Loreen - My Heart Is Refusing Me: Stark sånginsats och modern dancepop som skulle gå långt i Eurovision Song Contest. Mer sådant tack!

2. Christian Walz - Like Suicide: Sången var inte på topp i kväll, men låten i sig är riktigt bra. Den växer för varje lyssning!

3. Sanna Nielsen - I'm In Love: Sanna sjöng lika bra som alltid. Låten är inte dålig, men det känns som att man har hört detta så många gånger. Förutsägbart.

4. Anniela - Elektrisk: Jag gillar låten, den är som en blandning av Lady Gaga och Sandra Dahlberg. Men sånginsatsen var tyvärr inget vidare alls. Flåsigt och halvfalskt.

5. Elisabeth Andreassen - Vaken I En Dröm: Väldigt stark sånginsats, men låten är för platt. Till och med min mormor tyckte att den var tråkig.

6. Brolle - 7 Days And 7 Nights: Brolle sjunger väldigt bra, men jag avskyr verkligen den här typen av musik. Rockabilly är supertrist.

7. The Moniker - Oh My God: Det här var lite för töntigt och klämkäckt för min smak. Sånginsatsen var dock bra.

8. Babsan - Ge Mig En Spanjor: Jag känner låtskrivarna bakom bidraget och de är grymt duktiga killar, inget snack om saken! Men ingen låtskrivare i världen kan rädda Kalkon-Babsan.