26 februari, 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 4

Här nedan hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens fjärde deltävling. Till skillnad från tidigare år så har jag försökt vara så kortfattad som möjligt om varje bidrag. Kom ihåg att smaken är som baken!

1. Love Generation - Dance Alone: Framträdandet förstördes lite av viss falsksång, men jag gillar verkligen låten! Vi måste skicka modern pop som detta om vi vill vinna Eurovision Song Contest.

2. Julia Alvgard - Better Or Worse: Det här är en toppenlåt! 80-talsdoftande synthpopballad med stark sånginsats.

3. Linda Pritchard - Alive: Låten i sig är rätt förutsägbar men räddades av Lindas grymma röst. Kommer nog att växa.

4. Linda Bengtzing - E Det Fel På Mej: Jag gillar Linda, men hennes musik börjar bli lite tjatig. Hon borde fokusera på tuffare popmusik i stil med "Victorious" och lämna den förutsägbara schlagern bakom sig.

5. Anders Fernette - Run: Låten är inte dålig, men den känns för mycket Rix FM för min smak. Dussinpop helt enkelt. Sången var inte heller på topp.

6. Melody Club - The Hunter: Låten är inte dålig, men hade behövt vara mer elektronisk för att falla mig i smaken.

7. Nicke Borg - Leaving Home: Extremt tråkig rocklåt som inte tilltalar mig alls.

8. Lasse Stefanz - En Blick Och Någonting Händer: Jag älskar låtskrivarna Tim Norell, Ola Håkansson och Alexander Bard, men jag avskyr verkligen dansbandsmusik. Pinsamt.

Aftonbladet, SvD, Aftonbladet, DN, Expressen, Aftonbladet, Expressen, Aftonbladet, DN, Aftonbladet, DN, Aftonbladet.