19 februari, 2011

Melodifestivalen 2011 - Deltävling 3

Här nedan hittar ni min topplista över kvällens bidrag i Melodifestivalens tredje deltävling. Till skillnad från tidigare år så har jag försökt vara så kortfattad som möjligt om varje bidrag. Kom ihåg att smaken är som baken!

1. Eric Saade - Popular: Modern dancepop, stark sång och ett snyggt nummer. Eric skulle ha goda chanser i Eurovision Song Contest. Heja!

2. Linda Sundblad - Lucky You: Jag är ett stort fan av Linda och även denna låt faller mig i smaken, även om den gärna hade fått vara lite mer elektronisk.

3. Shirley's Angels - I Thought It Was Forever: Stark sånginsats och ett snyggt nummer. Låten är bra, men inte så stark som jag hade hoppats. Den kanske växer.

4. Sara Lumholdt - Enemy: Sången var inte alls bra i kväll och låten är inte så bra som jag hade hoppats. Men helt okej.

5. Sebastian - No One Else Could: Sebastian sjunger bra men låten är inte alls min stil. Den är dock bättre än hans tidigare låtar.

6. Sara Varga - Spring För Livet: Inte så bra som jag hade trott. Texten är vacker och Sara sjunger fint, men låten är inget för mig. Jag har redan glömt hur den gick.

7. Simon Forsberg - Tid Att Andas: Stark sång, men låten är för tråkig och förutsägbar, som många av Fredrik Kempes låtar.

8. The Playtones - The King: Åh, nej, inte ännu mer rockabilly! Jag står inte ut med sådan musik.