05 februari, 2012

Dagens hunk: Lee E. Scharfstein (En Vampyrs Bekännelse)

Har ni sett filmen "En Vampyrs Bekännelse" från 1994? Som ni kanske minns baserades den på en bok av Anne Rice, samt handlade om två betydligt homoerotiska vampyrer spelade av hunkarna Brad Pitt och Tom Cruise.

Någon ni däremot inte minns är skådespelaren Lee E. Scharfstein, eller Lee Emery som han också har kallat sig för. Han hade en väldigt liten roll i filmen som "Widow's Lover", men jag föll pladask när jag såg honom. Ni kan se hans karaktär på bild här nedanför. Vacker, inte sant?

Hans karaktär var en ung och mycket vacker älskare till en rik änka, klädd i typiska 1700-talskläder och med läppar att dö för. Han blev ganska snart förförd av Tom Cruise och ni kan säkert lista ut hur det gick för honom.

För några månader sedan hittade jag Lee på Twitter och fick reda på att han nu för tiden är komiker samt producerar egna reklamfilmer. Jag skrev förstås ett fånigt beundrarbrev där jag berömde hans utseende och påpekade att han borde ha blivit modell.

Jag fick ett gulligt svar där han tackade för komplimangen och skrev något om att bögar har väldigt bra smak. Tänka sig!