06 februari, 2012

Fobiträning med min egen musik

Som mina vänner vet har jag väldigt svårt för att lyssna på min egen musik. Jag blir alltid generad och tokrodnar när någon av mina låtar spelas på radio eller om en vän spelar den när jag är med, i alla fall de äldre låtarna. Men det är förstås kul att folk lyssnar på dem!

Producenterna har alltid gjort ett väldigt bra jobb, det är bara det att jag är så självkritisk! Dessutom har ju vissa av mina äldre texter varit lite utmanande och jag är lättgenerad, tro det eller ej. Men i går fobitränade jag genom att lyssna igenom alla gamla låtar, samt ladda upp dem på Soundcloud.

Det var så kul att höra dem igen, men Gud vad tiden har gått! Nu ser jag fram emot att visa upp min helt nya musik, som känns mer jag än någonsin tidigare. Jag har ju tack och lov även utvecklats en hel del som sångare sedan dess!

Jag har i alla fall satt ihop en liten spellista med alla mina låtar från 2002 till 2009. Om man klickar sig in på de separata låtsidorna så hittar man även en personlig kommentarer om varje låt. Men kom ihåg att de har några år på nacken!